Kata - Kata Hikmah

Assalamualaikum

Kat sini aku nk share skit kata-kata hikmah yg ntah aku copy dari mane.. hehe.. jom mbaca bsama Orang Timur..

1. Jangan tertarik kpd ssorang krana parasnya sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jgn pula tertarik kpd kekayaannya krn kekayaan dpt musnah. Tertariklah pd tali (tarik tali).. haha.. Tertariklah pada ssorang yg dapat mmbuatmu tersenyum krn senyum yg dpt mbuat hari yg gelap mjadi cerah. 

2. Jambatan mjadi pnghubung antara 2 buah kampung. Pkahwinan mnjadi penghubung antara 2 insan. Anak menjadi penghubung antara ibu dan ayah.

3. Jika anda syg ssorang itu krn ALLAH, maka janganlah btengkar dan berbalah dengannya, janganlah menanyakan kpd sesiapa tntg dirinya, krn orang yang ditanya itu mungkin mmberitahu anda perkara yang mengelirukan yg boleh mghalang phubungan anda dengan orang itu.

4. Apabila salah satu pintu kbhagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telahpun dibukakan untuk kita.

5. Rasanya sakit untuk mencintai ssorang yg tidak mncintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai ssorang yang tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintanya kepadamu.

6. Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan khidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.

7. Sesiapa yang tidak pernah mengenal kepahitan tidak akan mengenal erti kemanisan.

8. Adalah mudah menukarkan status seorang sahabat menjadi kekasih daripada bekas kekasih menjadi seorang sahabat.

9. Hari yang mendatang tidak akan memberikan sebarang makna jika kegagalan semalam tidak dijadikan teladan.

10. Orang yang membaca entry ini lebih dpt mhayati isi blog ini berbanding org yang sekadar tgk tajuk n then scroll ke bawah dan jumpa ayat ni.. :)

0 Comment:

  • description
  • .

Video Gallery


ShoutMix chat widget